On the road again - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Raquel Paula - WaarBenJij.nu On the road again - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Raquel Paula - WaarBenJij.nu

On the road again

Blijf op de hoogte en volg Raquel

16 Juli 2012 | Australië, Geraldton

RAQUEL:
Zeven uur lang rijden door natuurparken, zandduinen, bushland, hectaren grote boerderijen gespikkeld met oude windmolens net uit een filmdecor, bossen van oude eucaliptus en wajabomen. Langs de weg helaas de tol van vandaag: 6 aangereden kangoeroes, 1 poetoeroe, 1 egel en 5 ongeidentificeerd massa´s... het donkere kant van moderne ontwikkeling. Midden op de weg wachten ze geduldig tot dat iemand ze op de berm schuift om opgegeten te worden door de kraaien. En vos probeert de weg te oversteken net 2 meter voor mijn auto. Niet wijs met 110 km/uur. Gelukkig keert hij om, maar gedurende enkele secondes staat de tijd stil. Zijn blik in de mijne.
Rijden door een horizontale landschap waar de wolken zo dicht bij de grond hangen dat ze ons lijken te proberen ons te omhelzen. En Paula ... die slaapt.