Waar blijft Australië?! - Reisverslag uit Perth, Australië van Raquel Paula - WaarBenJij.nu Waar blijft Australië?! - Reisverslag uit Perth, Australië van Raquel Paula - WaarBenJij.nu

Waar blijft Australië?!

Door: Raquel

Blijf op de hoogte en volg Raquel

08 Juli 2012 | Australië, Perth

RAQUEL:

We vlogen de halve wereld rond om uiteindelijk toch weer terug in Venezuela terecht te komen! Waar is Australië? Bij Maribel haar vrienden regeert de salsa, wordt luid gesproken, gelachen, gekust... Iedereen is welkom en de arepas zijn warm. Reina pipiada, carne mechada, chorizo, caraotas; het lijkt alsof we terug zijn in 2010. Een deja-vu vol met ex-pats.

De stad Perth is op een delta aangelegd vol met brede weggen die haar doorklieven. Alles is gelijkvloers en vaak prefab. Het ziet er bekend uit, alsof we in een set van "Neighbours" beland zijn. Maar dan wel met de meest dodelijke spin in de achtertuin 'ach, mate, als je ze met rust laat, doen ze niets". Uhmmmm....

Cottesloe Beach met het vroeg XX-eeuwse kalksteen paviljoen: een perfect strand aan de Indische Oceaan. Gedecoreerd in een gouden zonsondergang. Overal surfers, vissers, en hikers als toeschouwers. Just chilling met een zekere elegante nonchallance met mijn voeten in het koude strandzand van de Indische Oceaan.

Aan het einde van de middag komen honderden agaponissen twee per twee een slaapplek zoeken in de grote dennenbomen. De lucht zwelt aan met luid gekrijs en wordt gevuld met bonte kleuren. Een intense laaste groet. De zon zinkt in de zee met een vuurrode sleep achter haar aan. De vogels slapen.

• 09 Juli 2012 - 04:54

Cecilia:

Wat moet je gelukkig zijn. Heerlijk.