1 dag in de buitenlucht & je slaapt als een roosje - Reisverslag uit Yanchep, Australië van Raquel Paula - WaarBenJij.nu 1 dag in de buitenlucht & je slaapt als een roosje - Reisverslag uit Yanchep, Australië van Raquel Paula - WaarBenJij.nu

1 dag in de buitenlucht & je slaapt als een roosje

Door: Raquel

Blijf op de hoogte en volg Raquel

14 Juli 2012 | Australië, Yanchep

Vroeg opgestaan (7 A.M.) om de auto helemaal in Freemantle op te halen. Oeps! Niets tegen Freemantle, erg leuke oude stad, maar toch! En daar doorheen moet ik het drukke verkeer trotseren en al links rijdend veilig thuis zien te komen. San Cristobal!
Hmm... Uitendelijk viel het mee. Wel erg raar dat de koppeling links is. Ik blijf automatisch rechts proberen het te grijpen, maar ik kom de deur tegen. Ook de omgekeerde plaats van de ruitenwissers en richtingaanwijzers blijft komische situaties opleveren...

Gezien dat ik nu een zeer ervaren rijder aussie-style ben ;), hebben we meteen besloten om een reis naar Yanchep National Park te maken. Het wemmelt in het bos van de wilde kangoeroes die, verschrikt door onze aanwezigheid, huppelend verder weg vluchten om daarna even te luisteren op hun achterpoten en de lucht te besnuffelen. De koalas veilig genesteld hoog in de eucaliptus bewegen langzaam en kijken richting ons met een slapperige blik. Zachte knuffels in de hoogte. En bomen, reusachtige vreemde bomen. Bij Cristal Lake, het gladde wateroppenvlakte, weerspigelen de wolken in een poging de lucht vast te houden. De kids spelen om ons heen. Tussen de bomen, bij het water, voel ik me vredig. Vanavond zal ik goed slapen... en over dansende kangoeroes dromen!

• 15 Juli 2012 - 08:26

Rimi :

Klinkt erg leuk en spannend allemaal.ben jaloers:) heel veel plezier.groetjes rimi

• 15 Juli 2012 - 15:06

Marianne:

Oh wat heerlijk, superdesuper. Lieve Koala en gelukkig gaat linksrijden goed.
    Hier nog steeds regen en een heel klein beetje zon. Maurits wer naar huis. Triffids in achtertuin bloeien in volle glorie. Peter geholpen met kleding Ainhoa (... alles veiliggesteld).
    XXX