Oh captain, my captain ! - Reisverslag uit Albany, Australië van Raquel Paula - WaarBenJij.nu Oh captain, my captain ! - Reisverslag uit Albany, Australië van Raquel Paula - WaarBenJij.nu

Oh captain, my captain !

Blijf op de hoogte en volg Raquel

22 Juli 2012 | Australië, Albany

PAULA:

Vandaag gingen we whalewatchen op een catamaran. Het was SUPER SUPER SUPER LEUK!!!!. We hebben 3 'whales' gezien en heel VEEL 'seelions' die lekker lagen te zonnen op grote rotsen.
Op de cathamaran zat ik grotendeels op het net met mijn benen bungelend buiten boord. Anders zat ik met de kapitein te praten.
Hij gaf me allemaal zeiltips en zo. Hij zei dat hij kon zien in mijn ogen dat ik van scheikunde houd en dat ik een groot hart heb voor zeilen.
Ik had hem gevraagd welke boot ik beter kon zeilen, een Splash of een Laser. Hij antwoordde, dat als ik professioneel wil zeilen, dat ik dan een Splash moet zeilen. Maar als ik heel snel wil gaan moet ik Laser zeilen, want de onderkant ligt niet in het water, maar hangt grotendeels op het water en in de lucht hangt.
De meneer vroeg op een gegeven moment ook of ik een stukje wilde varen op de cathamaran. Natuurlijk zei ik ja!.
Dus daar zat ik, op een stoeltje achter het roer.
WOUW! Ik heb me nog nooit ZO blij gevoeld!!
Toen we van de boot af waren, bleef Aaron maar zeggen dat ik op de kapitein verliefd was en dat ik met hem ging trouwen. Ik antwoordde dan dat hij al over de 60 was. Aaron zei daar dan op: "Liefde kent geen leeftijd.". Daarop bleef ik zeggen dat ik NIET op de kapitein verliefd was en dat ik ook NIET met hem ging trouwen.


RAQUEL:

Yesss!!! Humpback walvissen! Eerst twee mannetjes die een koe full speed achtervolgen. Het vrouwtje uitnodigend zwaait flirtterig met een van haar borstvinnen. Skipper John spreekt ze aan. Een oude eco-Hemminway met een fluitje betovert ze (en ons) met zijn deuntje om ze te laten weten dat we geen kwaad willen. Geflirt en achtervolging op zee, pottenkijkers inclus.

De zeehonden slapen hoog op de rotsen, voorlopig veilig van de vele haaien in het koude water. De zee loeit, huilt, slaat de gigantische rotsen in alle heftigheid, breekt, spettert in duizend straaltjes. De rotsen laten hem zijn gang gaan. Ze blijven eeuwig naar hun zusters kijken, die ver zuid in Antartica wachten al 480 miljion jaar om weer samen te smelten. En met z'n alle blijven we drijven richting China.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raquel

Actief sinds 10 Dec. 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 28208

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 06 Mei 2017

Rio de Janeiro

06 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Western-Australia / Perth 2012

12 December 2010 - 03 Januari 2011

Venezuela - 2010

Landen bezocht: