Looking for the cochino - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Raquel Paula - WaarBenJij.nu Looking for the cochino - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Raquel Paula - WaarBenJij.nu

Looking for the cochino

Door: Raquel

Blijf op de hoogte en volg Raquel

30 December 2010 | Venezuela, Caracas

RAQUEL:
Een dromeloze nacht op de hangmat met het geluid van de golven onder een zwarte lucht vol sterren. Na het tumult van de mannen na de zoveelste fles whisky is deze stilte erg welkom. Plots een gordijn van stortregen... welkom in de tropen
We rijden langs de kust richting het oosten (naar de peninsula de Araya) Tropisch oerwoud afwisselend met Bounty-stranden. Armoedige leemhutten naast vakantieresorts. Het contrast is soms schrijnend, zelfs al lijkt het of hier iedereen er vrede mee heeft. En overal krakkemikkige kramen langs de weg: groente, fruit, varkens- of geitevlees,zeeslakken, en vooral veel vuurwerk (legaal? ;))
Bij Canaco een inmens grote lichtgroene vlakte, la laguna de Campoma, maar geen water te zien... Het is een zeer actief tectonisch gebied met een flinterdunne pelargische laag. Je hoeft maar een piepklein kuiltje in de grond te graven en er springt een geiser uit.
Prachtige zonsondergang, een rood strand, roze lucht, BBQ met yuca en cochino, gelach vanaf het warme water, shrek en zijn zonnengroet, licor de tiburon negro, vrienden... de vage contouren van de peninsula de Araya in de horizon. Ik denk aan hier, ik denk aan huis.