Feest!! :) - Reisverslag uit San Antonio de Los Altos, Venezuela van Raquel Paula - WaarBenJij.nu Feest!! :) - Reisverslag uit San Antonio de Los Altos, Venezuela van Raquel Paula - WaarBenJij.nu

Feest!! :)

Door: Paula

Blijf op de hoogte en volg Raquel

24 December 2010 | Venezuela, San Antonio de Los Altos

PAULA:
Hallo allemaal,

Kerstmis. En dan is het een traditie om te dansen en te zingen. Dat moest ik dus ook doen. Dat deed ik ook. Dat was heel grappig. Ik heb de merengue gedanst en andere liedjes gedanst. iedereen deed het ik dacht waarom ik niet?!
Vanaf de middag tot de volgende ochtend 5 uur!! Oef, ik was dood op.
ik moest ook helemaal opgetut worden. met jurkjes, sieraden en frutsels! bah. Ik houd daar niet van. Je kan dus wel begrijpen dat ik weinig geslapen heb. Ik ben dood op! Er zijn heel veel mensen en kinderen.Iedereen heeft zo z´n lolletje, maar de volgende dag is iedereen moe en heeft hoofdpijn. De muziek stond namelijk heel hard.
Onder de boom waren heel veel cadeaus. ik heb twee t-shirts gekregen. Een is wel grappig. Ik had in maracaibo een woord geleerd: VERGACIÓN! Op het t-shirt stond "se habla maracucho" en achterop een paar woorden waaronder "vergació". Het andere was gewoon merk. Ik heb ook een dagboek gekregen dat wilde ik graag. Anderen hebben andere cadeau´s gekregen en wij hebben cadeau´s gegeven. In Nederland wacht nog meer zeggen ze. OF het zo is? Ík denk van niet.

Doei, tot in ons lage landje
ps. In Venezuela kunnen ze al een beetje nederlands. Ik heb ze dat geleerd!

Paula

RAQUEL:
Na een hele dag schoonmaken en koken is het grote moment aangebroken: Familiereunie!! Het feest barst los. De een pakt een karaoke machine, de andere zet de stereo aan. Een wervelwind van gaitas, merengue, salsa, tambor, cumbia, ballenato, ... en toen was het vijf uur 's ochtends. Tja, Venezuela!

• 25 December 2010 - 17:44

Thomas Berloth:

probeer wel een speer mee te nemen

• 27 December 2010 - 23:56

Marianne:

Als je weer thuis bent moet je maar even een Merenquedemo geven.
    Een wat betekent nou toch Vergacion???