Rompecolchón en drie meter hoog golven - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Raquel Paula - WaarBenJij.nu Rompecolchón en drie meter hoog golven - Reisverslag uit Caracas, Venezuela van Raquel Paula - WaarBenJij.nu

Rompecolchón en drie meter hoog golven

Door: Raquel

Blijf op de hoogte en volg Raquel

26 December 2010 | Venezuela, Caracas

RAQUEL:
Op weg naar de zee door een cerro (1200m hoog heuveltje, verlenging van de Andes), het Nationaal Park Henry Pittier. Droge bosjes en brede geïsoleerde bomen veranderen,terwijl we klimmen, in een altijd groene zee van bomen,palmen,lianen en exotische bloemen met af en toe en watervalletje, een wild kolkend kreekje of een diepe klif. Zo mooi! Dan het neveloerwoud in, ondoorgrondelijk. Ik voel me zo bevoorrecht on dit te kunnen mee maken...
Deze bergpas wordt gebruikt voor duzenden vogels in hun trektocht van de verste punten van Zuid-Amerika naar Canada en Alaska. Een kakofonie van geluiden...en dan de merengue van de bbq om de hoek. Venezuela bijft Venezuela zelfs in een Natuurpark.
Aan de andere kant van de berg, Laga (strand in Baskenland) op z´n tropisch, met palmbomen en salsa. Ruig bebosde kliffen omsingelen een inham met wit zand. Een hangmat en een versgeplukte kokosnoot...ahhhh.... de golven zijn hoog en het water is warm...
Minimale bikinis (hier worden ze dental floss (hilo dental) genoemd), voluptueuse dames die al dansend lekkerneien op de stranden aanbieden, en muziek overal.
Twee specialiteiten om aan te raden: een mierzoete lekkernei gemaakt van geraspte kokosnoot gemeng met papelon (bruine rietzuiker) en rompecolchones, letterlijk matrassenbreker,soms ook vuelve a la vida, terug naar het leven, genoemd, een fantastisch soep van fruits de mer. En de reden van die naam... dat moet men maar raden :)

• 27 December 2010 - 12:11

Marc:

Hallo Raquel en Paula,

Trouw lezen we jullie reisverslag. Wat een contrast met ons witte koude landje nu. We hopen dat jullie nog een fijne tijd hebben en kijken uit naar jullie volgende stukje.

Cecilia en Marc

• 28 December 2010 - 00:02

Marianne:

Hou maar op, ik ben al stikjaloers. Ik wil ook onder een palmboom fruits de mer eten!!